Ondersteuning

Zo ga je aan de slag met Vidua

Installeer de app volgens de instructies. Zodra je de app opent doorloop je een aantal stappen.

  1. Kies en bevestig een PIN-code.
  2. Maak je profiel compleet. Tijdens het aanmeldproces identificeren we je met hoge betrouwbaarheid middels een selfie, ID scan en videogesprek.
  3. Activeer je profiel via de activatielink in de activatie e-mail.
  4. Op Vidua Signing kun je inloggen en gekwalificeerd ondertekenen met de Vidua app.

Dit heb je nodig tijdens je aanmelding bij Vidua

  • Paspoort of identiteitskaart, geen rijbewijs. Wij ondersteunen momenteel de volgende landen.
  • Stabiel internet, goed werkende microfoon en camera op je telefoon.
  • Een telefoon met software die wij ondersteunen (Android 8 of nieuwer, iOS 14 of nieuwer). Je kunt niet je tablet gebruiken voor registratie.

Zo werkt inloggen en ondertekenen met signing.vidua.nl

Inloggen

  1. Scan met de Vidua App de getoonde QR code op het scherm.
  2. Bevestig in de Vidua App met je PIN Code.

Ondertekenen

  1. Upload een te ondertekenen PDF of XML document.
  2. Scan met de Vidua App de getoonde QR code op het scherm.
  3. Bevestig in de Vidua App met je PIN Code.

Hulp nodig of feedback geven?

Neem contact met ons op via de mail of telefonisch via (070) 820 96 80.

Dit zijn onze openingstijden de komende dagen:

    Meest gestelde vragen

    Ik ben mijn telefoon met Vidua app kwijt, wat nu?

    Telefoon gestolen of verloren? Voorkom dat iemand anders misbruik maakt van je Vidua app. Gebruik de blokkeercode die je direct na je registratie per mail hebt gekregen. Zo blokkeer je direct de toegang tot de Vidua diensten en trek je jouw PKIoverheid-certificaten onherroepelijk in. Blokkeer nu met je blokkeercode.

    Heb je de mail met de blokkeercode niet meer? Bel zo snel mogelijk onze klantenservice op (070) 820 96 88.

    • Als je belt, vraagt onze medewerker naar een aantal persoonsgegevens om je identiteit vast te stellen. Houd daarom je paspoort of identiteitskaart bij de hand.
    • Kun je niet bellen, stuur ons dan een mail of brief. Vermeld duidelijk dat je jouw PKIoverheid-certificaten wil laten intrekken. Stuur ons daarnaast je volledige naam, geboorteplaats en geboortedatum.
    Ik heb een nieuwe telefoon, wat nu?
    Je kunt de Vidua app niet op je nieuwe telefoon overzetten. Meld je opnieuw aan bij Vidua. Zorg ervoor dat je Vidua app verwijdert van je oude telefoon.
    Ik heb de Vidua app gewist, wat nu?
    Als je de Vidua app hebt verwijderd, kan je deze niet meer gebruiken. Je moet je dan eerst opnieuw aanmelden bij Vidua.
    Wanneer en hoe trek ik mijn PKIoverheid-certificaten in?

    Er zijn situaties waarin je jouw PKIoverheid-certificaten moet intrekken:

    • De telefoon met de Vidua app is verloren of gestolen.
    • Je vermoedt (mogelijk) misbruik.
    • Je bent je 5-cijferige pincode vergeten.

    Je hebt dan (mogelijk) niet meer zelf de controle over jouw geheime sleutel die hoort bij jouw PKIoverheid-certificaten. We moeten eventueel misbruik voorkomen.

    Gebruik de blokkeercode die je direct na je registratie per mail hebt gekregen. Met deze code blokkeer je direct de toegang tot Vidua en Cleverbase diensten. Je trekt jouw PKIoverheid-certificaten onherroepelijk in. Blokkeer nu met je blokkeercode.

    Heb je de mail met de blokkeercode niet meer? Bel zo snel mogelijk onze klantenservice, (070) 820 96 88.

    • Als je belt, vraagt onze medewerker naar een aantal persoonsgegevens om jouw identiteit vast te stellen. Houd daarom je paspoort of identiteitskaart bij de hand.
    • Kun je niet bellen, stuur ons dan een mail of brief. Vermeld duidelijk dat je jouw PKIoverheid-certificaten wil laten intrekken. Stuur ons daarnaast je volledige naam, geboorteplaats en geboortedatum.

    Goed om te weten: we hebben een nieuwe app! De Vidua app die je nu kunt downloaden in de Apple App Store of Google Play Store is de enige die je nodig hebt. De Authenticate app kun je na het blokkeren van je profiel niet meer gebruiken. De eerder door jou geplaatste handtekeningen blijven geldig.

    Waarom kan ik nog niet ondertekenen met Vidua?

    Hier kunnen twee redenen voor zijn.

    1. Als je net bent aangemeld, controleert een tweede medewerker nog eens je registratie. Je activeert daarna je account met de link die je per e-mail ontvangt. Daarna kan je ondertekenen met Vidua.
    2. Heb je bovenstaande wel gedaan, maar heb je de Vidua app op een nieuwe telefoon gezet of deze verwijderd? Dan is je profiel inactief gemaakt wegens veiligheidsredenen. Meld je opnieuw aan bij Vidua zodat we je profiel weer kunnen activeren.