Ondersteuning

Zo ga je aan de slag met Vidua

Installeer de app volgens de instructies. Zodra je de app opent doorloop je een aantal stappen.

  1. Kies en bevestig een PIN-code.
  2. Maak je profiel compleet. Tijdens het aanmeldproces identificeren we je met hoge betrouwbaarheid middels een selfie, ID scan en videogesprek.
  3. Activeer je profiel via de activatielink in de activatie e-mail.
  4. Op Vidua Signing kun je inloggen en gekwalificeerd ondertekenen met de Vidua app.

Dit heb je nodig tijdens je aanmelding bij Vidua

  • Paspoort of identiteitskaart, geen rijbewijs. Wij ondersteunen momenteel de volgende landen.
  • Stabiel internet, goed werkende microfoon en camera op je telefoon.
  • Een telefoon met software die wij ondersteunen (Android 8 of nieuwer, iOS 14 of nieuwer). Je kunt niet je tablet gebruiken voor registratie.

Zo werkt inloggen en ondertekenen met signing.vidua.nl

Inloggen

  1. Scan met de Vidua App de getoonde QR code op het scherm.
  2. Bevestig in de Vidua App met je PIN Code.

Ondertekenen

  1. Upload een te ondertekenen PDF of XML document.
  2. Scan met de Vidua App de getoonde QR code op het scherm.
  3. Bevestig in de Vidua App met je PIN Code.

Hulp nodig of feedback geven?

Neem contact met ons op via de mail of telefonisch via (070) 820 96 80.

Dit zijn onze openingstijden de komende dagen:

    Meer weten?

    Na het scannen van een QR-code blijft de Vidua app hangen op het grijze laadscherm.

    Hoogstwaarschijnlijk heb je de Vidua app niet toegestaan om pushberichten te versturen. Om deze te activeren volg je onderstaande stappen:

    • Navigeer naar de instellingen van je telefoon;
    • Zoek in het overzicht van gedownloade applicaties naar de Vidua app en klik hierop;
    • Activeer alle meldingen.

    Verhelpt dit het probleem niet? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice op (070) 820 96 80.

    Ik heb mij een tijdje geleden geregistreerd bij Vidua, maar kan mij nu niet identificeren.
    Je kan Vidua gebruiken om veilig online te identificeren voor 3 jaar na je regsitratie, tenzij de app vewijderd is geweest van je telefoon, de beveiliging van jouw toestel is aangepast of als je een ander toestel gebruikt; als dit het geval is moet je opnieuw registreren. Herken je deze redenen niet en lukt het alsnog niet om Vidua te gebruiken? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice op (070) 820 96 80.
    Ik heb mij geregisteerd bij Vidua, maar mijn identificatie is nog steeds niet compleet.

    Vidua is een middel om te identificeren. Dat middel moet je tewerkstellen om je persoonsgegevens effectief te delen. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    • Navigeer naar het dossier waarvoor jij je moet identificeren;
    • Klik op de openstaande actie “Identificeren”;
    • Selecteer “Identificeren met Vidua”;
    • Er verschijnt een QR-code; deze scan je vanuit de Vidua app;
    • Voer je 5-cijferige pincode in de Vidua app in.

    Werkt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice op (070) 820 96 80.

    Hoe lang is mijn registratie geldig voor het voltooien van de identificatie?
    Je kan jouw Vidua profiel blijven gebruiken om op het allerhoogste veiligheidsniveau online te identificeren en te ondertekenen zolang het achterliggende certificaat geldig is: voor 3 jaar na een succesvolle registratie (tenzij deze tussentijds ingetrokken wordt).