Identificeren

Online identificeren

Met Vidua kun je jezelf eenvoudig en veilig online identificeren. Je bepaalt zelf wanneer je welke gegevens deelt. Een kopie van je identiteitsbewijs mailen is vanaf nu verleden tijd.

Betrouwbaarheid van het hoogste niveau

Je hebt zelf de controle over je gegevens. Je identificeert jezelf op het hoogste betrouwbaarheidsniveau. Zo weet een organisatie zeker dat jij het bent.

Laat Vidua voor je werken

Steeds meer partners kiezen voor Vidua. Zo kunnen hun klanten zich digitaal identificeren en stukken ondertekenen. Ook sneller schakelen in een vertrouwde omgeving? Vraag ons gerust naar de mogelijkheden.

Klik hier voor meer informatie over Vidua Zakelijk, of neem direct contact met ons op.

Betrouwbaarheid voorop

Cleverbase is de organisatie achter Vidua. Ze staan onder streng toezicht van de overheid. Meer weten?

Partners

Je komt Vidua op steeds meer plekken tegen. We werken samen met veel verschillende partners om een veilig digitaal ecosysteem te maken. Klik hier voor de lijst van onze samenwerkingspartners.

Contact

Wil je meer weten over wat Vidua voor jouw dienstverlening kan doen? Voor vragen of het inplannen van een demo, vul ons contactformulier in en laat je gegevens achter. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Voor algemene vragen kun je ons tevens bereiken op info@vidua.nl of (070) 820 96 80.

Meer weten?

Het scannen van het ID-document lukt niet.

Volg onderstaande stappen om de scan over te slaan en de echtheid van het document in het videogesprek te laten controleren:

  • Ga terug naar het vorige scherm;
  • Klik nogmaals op “scan toevoegen”;
  • Wacht minimaal 60 seconden; je hoeft geen actie te ondernemen.

Nu krijg je de optie om door te gaan zonder NFC-scan.

Ik krijg gelijk na het openen van de app een foutmelding.

Als dit probleem blijft aanhouden, dan biedt één van onderstaande oplossingen wellicht uitkomst:

  • Sluit de app hard af en start deze opnieuw op.
  • Wissel van internetverbinding.
  • Verwijder de app en installeer deze opnieuw.
  • Start de telefoon opnieuw op.
Het fotograferen van mijn identiteitsdocuement lukt niet.

Het fotograferen van het identiteitsdocument werkt het best als je onderstaande tips volgt:

  • Zorg dat het document ruim binnen het kader valt;
  • Zorg dat de MRZ code (de nummer- en letterreeks onderaan het document) goed leesbaar is;
  • Creëer contrast door het document tegen een donkere achtergrond te houden.

Je kan voor het registeren bij Vidua alleen een paspoort of een identiteitskaart gebruiken, geen rijbewijs of een verblijfstitel. Let op! Als je een identiteitskaart gebruikt, dien je eerst de achterkant van het document te fotograferen.

Ik krijg de mogelijkheid niet om mijn registratie te bevestigen met mijn pincode na het videogesprek.

Als dit probleem blijft aanhouden, probeer dan het volgende:

  • Sluit de app hard af en start deze opnieuw op;
  • Wissel van internetverbinding;
  • Start de telefoon opnieuw op.

Werkt dit niet? Dan kan het zijn dat er een instelling aangepast moet worden. Bel onze klantenservice op (070) 820 96 80 voor meer informatie.

Bij het bevestigen van mijn gegevens zie ik een “0” in plaats van een “o” in mijn documentnummer.
De letter “o” komt nooit voor in documentnummers van Nederlandse identiteitsdocumenten; het gaat dus altijd om het cijfer “0”. Voor meer informatie verwijzen wij je graag door naar de officiële communicatie van de Rijksoverheid
Kunnen mijn partner en ik ons op hetzelfde toestel registreren?
Het is niet mogelijk om op één toestel met meerdere mensen gebruik te maken van Vidua. Het Vidua profiel is onlosmakelijk verbonden aan het toestel waarmee je je registreert; als iemand anders zich op hetzelfde toestel registreert zal het orginele profiel niet meer toegankelijk zijn vanaf dit toestel.